پردازش موازی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

نصب کودا در ویندوز

دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۳۸ ب.ظ

گام صفر: اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما قادر به اجرای کودا میباشد. در ابتدا بهتر است اطمینان حاصلکنید که کارت گرافیک کامپیوترتان مبتنی بر کوداست. به یکی از دو روش زیر می توانید اقدام کنید. کلیدهای ترکیبیR+Win به منظور اجرای پنجرهRun همزمان فشاردهید. کلمه dxdiag را تایپ کنید. پنجرهProperties DirectX بازمیشود. تبDisplay را انتخابکنید. در این قسمت به شما مشخصات کارت گرافیک تان را نشان میدهد.

پنجرهPanel Control را بازکنید.(Panel Control> Start (بر روی System دوبار کلیک کنید. در پنجرهProperties System بر روی تبHardwareسپسManager Device کلیک کنید. لیست Display adaptersرا باز کنید. نام و مدل کارت گرافیک تان را خواهید یافت 




اگر کارت گرافیکی شما از مدلNVIDIAقابل GPU باشد میتوانید از سایتhttps://developer.nvidia.com/cuda-gpus  آن را بیابید. اگر کامپیوتر شما هنوز توانایی اجرای کودا را ندارد، جای نگرانی نیست. شما میتوانید برنامهها را کامپایل و شبیهسازی کنید، ولی سرعت اجرای آنها بسیار کند می باشد. 
گام یک: نصب ویژوال استودیو: ویژوال++CبهترینIDEبرای ویندوز می باشد. برنامه نویسی کنید و پروژههای کودا را در ویندوز کامپایل کنید. از ورژن 2010 به بالا میتوانید برای کودا کد بزنید.
گام دوم: نصب آخرین درایورNVIDIA :درایور به شما اجازه دسترسی به آخرین ویژگیهای کارت گرافیک Nvidia از جمله پشتیبانی کودا را میدهد. به سایت Downloads Driver NVIDIA رفته و سیستم عامل و کارت گرافیک را انتخاب کنید و آخرین درایور را دانلود کنید. بعد از نصب درایور ، سیستم خود را ریستارت کنید.
گام سوم: نصبToolkit CUDAوSDK :توسطToolkit CUDA میتوانید برنامه های کودا را کامپایل کنید. SDK CUDA شامل نمونهای از پروژههایی است که شما می توانید بعد از سوارکردن کودا بر روی سیستم خود آنها را اجرا کنید. به سایت Downloads-CUDA بروید و سیستم عامل خود را انتخاب کنید. سپس، ورژن صحیحی از Toolkit CUDA برای سیستم خود دانلود کنید.
نکته: در حال حاضرآخرین ورژن کودا 9.1 میباشد.
 بعد از دانلود بر رویexe.downloads 5.4 cuda جهت نصب کلیک کنید و برای راهنمایی بیشتر میتوانید فایل راهنمای نصب برای مایکروسافت ویندوز و راهنمای کامل شروع کودا را مطالعه بفرمایید .
 گام چهارم : اجرای سمپل های کودا : بعد از نصب کودا بر روی سیستم خود برای اطمینان از درست اجرا شدن برنامه های کودایی توصیهمیشود سمپلهای پیشفرض خود کودا را که در از یکی. اجراکنید، میگیرد قرار C:\ProgramData\NVIDIA Corporation\CUDA Samples\v4.5مسیر سمپلهای آن ضرب ماتریس می باشد که دربخش 3.6 به طور مفصل توضیح داده شده است. توجه: اگر بعد از انجام دادن مراحل باال هنوز برنامه های کودایی تان جواب نداد چه کار کنیم؟؟ لبخند بزنید و دوباره تلاش کنید و به کار خود ایمان کامل داشته باشید. مراحل را دوباره از اول با دقت انجام دهید و مطمئن شوید که ورژن صحیحی از ویژوال استودیو ، درایورها ،ToolkitوSDK نصب کرده اید.
در صورت مشکل نظر خود را به منظور راهنمایی در همین پست قرار دهید...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی